Monday 22 September 2014

RAMLY HALAL KIOSK DI SALAK TINGGI!!!

Assalammualaikum semua! ;)

Agak2 anda lah kan, saya nak share cerita apa kali ni? Hihi. Kalau tgk pd 'title' post saya, pasal 'RAMLY.' Lepas tu ada word 'KIOSK' pulak tu. Pasal 'RAMLY' producer 'burger' tu ke? 

Yursp! Betul lah tu. Hee.. :D

Pukul 9 lebih tadi, saya dan suami keluar utk cari makanan dinner kami.. Suami saya ajak saya makan dkt satu kedai berdekatan dgn rumah kami. Tak ingat pulak apa nama kedai tu. Yg pasti kalau kami berdua jadi mkn dkt kedai ni, kira itulah kali kedua kami mkn dkt situ. Nak kata masakan 'chef' kedai tu sedap, biasa2 je. Cuma maybe sbb kedai tu owner dia Melayu. 'Chef' dia pun Melayu. Itu yg buatkan kami terfikir nak mkn dkt situ. 

Masa kami dah hampir sampai dkt kedai tu, suddenly saya rasa mcm nak ubah selera pulak. Saya pun ajaklah suami saya pergi mkn dkt kedai (Kiosk) 'RAMLY BURGER' ni... Sebelum ni kami pernah lalu je and pernahlah jugak nak try mkn dkt situ, tp tak jd sebab time tu selera nak mkn KFC bkn main membuak-buak lg. Teringat nasi panas dgn ayam + kuah kari dia. Perghhh... mmg kena sangatlah dgn tagline KFC (Hingga menjilat jari). Kikiki.

Ok, dah ke laut pulak saya. Pd hal nak cerita pasal kiosk 'Ramly Burger' je pun. =p So, kami pun pergilah cuba2 mkn dkt Kiosk Ramly Burger.


Picture: Credited to HAZMANFADZIL.COM



Antara menu yg ada di 'Ramly Halal Kiosk Sdn Bhd.'
Seriously berbaloi sangat harga utk setiap set yg ada! Dah lah tak ada 'service charge!'
Picture: Credited to HAZMANFADZIL,COM




Kami order Oblong Ayam Set & Burger Lembu Panggang Set!
Dlm setiap set ada main menu + fries + drink (Pepsi). Tp, kami decide utk tukar drinks. 
Suami saya tukar Milo, saya pulak tukar Ice Lemon Tea. 
Add on RM0.70




Oblong Ayam 



Saya punya Oblong Ayam! Hihi.







Overall, bestlah. Saya bagi 4 bintang... (Baca ala2 intonasi Nora Danish tau). Kihkih. Sesiapa yg duduk Salak Tinggi atau berdekatan dgn Salak Tinggi, saya mmg recommend utk anda semua pergi kiosk 'Ramly Burger' ni utk menikmati menu yg ada sambil anda boleh ber'shopping' beli frozen food dia utk dibuat stok makanan di rumah! Hihi.

Yg paling penting, 'Ramly' ni orang Malaysia! Seorang usahawan bumiputera Melayu Muslim! 

Selamat malam semua! 

Sebelum tidur, jgn lupa baca doa tidur ok! And VISUALIZE your DREAMS!!!

No comments:

Post a Comment