Friday 26 September 2014

MH 0066 - IT WAS MY FIRST FLIGHT =)

Hi, Assalammualaikum semua! ;)

Malam ni tiba2 saya rasa nak share dgn anda semua tentang kali pertama saya naik flight. :)


FEBRUARY 19, 2013

Inilah tarikh di mana pertama kalinya saya naik flight. :') Seriously rasa nak menangis bila ingat balik! Tahu tak kenapa? Sebab... saya tak pernah terfikir yg satu hari nanti saya akan merasai juga naik flight. Saya bukanlah dtg drp 'rich family' pun. Itu yg membuatkan saya rasa mungkin bila saya dah bekerja dan ada duit sendiri, baru saya dpt merasai pengalaman tu atau mungkin tidak? (Senyum dgn redha).

Saya percaya, ramai yg sebaya dgn saya atau yg lebih muda drp saya dah merasai terlebih dahulu pengalaman naik flight tu mcm mana. Mereka mmg bertuah. :) Tp, saya tak pernah 'iri hati' atau 'cemburu' sampai tahap 'PHD' pun. Hihi. Anda mmg bertuah ketika di usia yg masih muda, anda telah merasai mcm mana berada di atas awan biru. =) 

So, bg mereka yg bernasib baik ini, dilahirkan dan dibesarkan dlm keadaan keluarga yg senang, please3 bersyukurlah! And the most important thing is 'JANGAN BERLAGAK/SOMBONG' dgn semua org sebab apa yg kita ada sekarang ni (kekayaan) hanyalah pinjaman DIA semata-mata kpd kita. Apa yg kita miliki sekarang ini semua milik DIA! Kekayaan, kebahagiaan, keluarga, kawan2, kerja yg bagus, rupa paras yg handsome/cantik semua milik DIA sepenuhnya. Bila2 masa je DIA boleh tarik balik. Even suami saya tu pun bkn hak milik mutlak saya. Ibu bapa saya, ibu bapa mertua saya, keluarga saya, kawan2, dan sahabat2 saya juga bkn hak milik mutlak saya. So, tak ada apa yg patut di'berlagak'an atau dibanggakan pun. Betul ke betul? 

MH 0066


KUALA LUMPUR - INCHEON INTERNATIONAL AIRPORT, SEOUL



Muka 'marah' suami saya bila saya ber'selfie' guna phone dia sebab dia nak save battery!
Kihkih.



Dah ok sikit dah muka suami saya sebab dah kena 'tegur' dgn saya. 
Hihi 



Tickets to Korea!!!



Selfie sikit..



Cakap phone dgn family before take off. 
Seriously 'jakun' bila dah selamat duduk dkt seat dlm flight! 
Hahah!



Terbeliak haa mata Mr. HA ni dpt selfie dgn wife sendiri! =P



Again. Terserlah kejakunan di situ! AAK? :P



Makanan permulaan :)


Candid lah konon! Ahaha! xD
Tgh tgk cerita 'Sinister' kalau tak silap



Food provided by MAS memang terbaikkkkkkk!!! 


Kapal terbang "Malaysia Airlines" (MAS) lah yg telah membawa saya jauh dr bumi Malaysia (4,596.51 km) :')


'N' Seoul Tower

Walaupun saya dan suami menaiki flight MAS kelas ekonomi (Economy Class), tetapi saya tak rasa pun mcm berada di kelas ekonomi! Seriously! Layanan yg diberikan oleh pihak MAS saya kira sangat baik dan saya sangat berpuas hati! Terima kasih semua cabin crew MAS dan pihak MAS sendiri. Hanya doa sahaja yg mampu saya panjatkan untukmu MAS


<3 HASRI AKHMAL BIN SAMSURI <3

Rasanya saya tak perlu kenalkan lg kot siapa gerangan di atas. Hihi. Dialah satu-satunya suami saya dunia akhirat. Insyaallah. :) I should thanks to him like my thanks to MAS sebab tanpa suami saya, saya pun tak tahu entah bila saya akan merasa naik flight. Terima kasih, abang! :')


Dialah 'imam' saya.. 
Dialah suami saya.. 
Dialah bakal ayah kpd anak2 saya kelak..
Ayang sayang abang, abang! 


SUASANA SEKITAR SEBELUM GERAK KE KLIA



Sembang2 antara ayah saya dan ayah suami saya. 
Ayah2 kami berdua. :)



Antara hidangan yg dimasak oleh mama utk menyambut kedatangan ayah dan ibu. 
Utk kami berdua bawak bekal ke Korea sekali. Hee.. 
Thank you mama for the delicious and yummy food! ;)



Ibu with my two lovely sister! 
Sit down (Left): My youngest sister
Sit down (Right): My elder sister



Time ni dua2 looks chubby! But, now both of them looks 'kurus' sikit. 
Saya yg dah 'gemok' sekarang....... ;(



'Que' for check in



Check in. Yeay! ;)



Antara yg sudi hantar kami berdua ke KLIA. Hihi. 
Terima kasih semua! Sayang semua! Mmmuahhh!!! 



With ayah Samsuri



With ayah Razak and ayah Samsuri



Besan



xD



Fe'feeling' model! Hahah..



Akhirnya "MALAYSIA AIRPORTS" mejadi 'employer' suami saya! 
Hihi.


Ok, itulah sedikit 'sharing' saya tentang pengalaman pertama saya naik flight... Unforgettable experience and honeymoon! Seriously! Bagi org yg mcm saya, yg baru 1st time merasa naik flight time ni, mmg excited, jakun, and teruja dia lain mcm! Huhu.. But, trust me. When u never fly before anda akan rasa satu perasaan 'luar biasa' yg mana mungkin kebanyakkan mereka yg dah selalu sangat fly tu, tak akan dpt merasai dan menikmati 'perasaan' yg saya maksudkan ni. Haish. Payoh haa nak describe what I feel. Hihi. Seriously! Especially when we do something with my soul-mate! Other-half! Husband! 

Good night all! Sleep tight and sweet dream! ;)













No comments:

Post a Comment