Wednesday 24 September 2014

PERLUKAH SUPPLEMENT UNTUK ANAK???

Bismillahirrahmannirrahim
~ Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang ~

Hi, Assalammualaikum! =)





Ok, inilah tajuk entry saya kali ni berkenaan dgn kanak2. Walaupun rezeki saya dan suami utk memiliki zuriat kami sendiri belum kesampaian, tapi kami dah start 'learn' and 'observe' all about parenting tau! Tahu tak kenapa? Sebab bila kami ada anak kami sendiri, kami nak besarkan anak kami tu sebaik mungkin especially dlm bab2 makan ni. Saya percaya, semua ibu bapa dlm dunia ni nak tengok anak2 mereka membesar dlm keadaan yg sihat cukup nutrisi. Betul ke betul? 

Actually, saya pun tak tahu nak start mcm mana. Hahah. Ye lah, org belum ada anak sendiri lg kan... so, banyak mana pun ilmu yg cuba dipelajari dan diperhatikan, tak akan sama 200% dgn org yg dah ada anak sendiri. 200% tu sebab suddenly teringat drama dkt TV3 tu, Rindu Awak 200%! Ahaha. xD

Yg saya perasanlah kan, certain parents just take for granted je bab2 pemakanan utk anak2 mereka. Maksud saya, ini utk ibu bapa yg sibuk bekerja dan tak sempat nak masakkan anak2 mereka makanan yg betul2 berkhasiat dan cukup nutrisi. Bagi saya lah kan, kalau keadaan mcm ni, better for them (ibu bapa) tu cari alternatif lain utk make sure anak2 mereka dpt nutrisi yg sepatutnya dan cukup utk badan mereka lg2 utk anak2 kecil yg sedang membesar.

[INFO]

<3 VITAMIN & MINERAL YG DIPERLUKAN OLEH ANAK2 <3

Vitamin A - Utk kesihatan mata. Sumber drp lobak merah, telur, & marjerin

Vitamin B1 - Membekalkan tenaga kpd badan. Sumber drp gandum, daging, & susu

Vitamin B2 - Membekalkan tenaga. Sumber drp susu, daging, & ikan

Vitamin C - Meningkatkan pertahanan badan terhadap penyakit. Sumber drp sayuran hijau & buah-buahan citrus.

Kalsium - Pembentukan tulang & gigi. Sumber drp susu, keju, & lain2 produk tenusu.




Mesti anda semua pelikan tiba2 je mucul kisah si Meal Shakes ni pulak. Hihi. Dah2, tak payah rasa pelik sangat. =p 

Meal Shakes ni sekadar perkongsian saya buat ibu bapa yg sentiasa sibuk dgn kerja sampai nutrisi anak2 terabai.. Sebagai ibu bapa yg prihatin, anda bolehlah cuba utk cari alternatif lain utk nutrisi lengkap anak2 anda. Ce tengok gambar yg saya share dkt bawah ni:




Dlm Meal Shakes mmg dah ada vitamin2 dan mineral yg anak2 anda perlukan. So, as parents yg sangat sibuk dgn kerja, why not anda cuba cara alternatif suplimen semulajadi utk anak2 anda? Just my 2 cents. 

Pernah tak anda dgr pepatah, 'Tak kenal maka tak cinta?' Haa.. utk kes Meal Shakes ni pulak, biar saya yg bagi pepatah, 'Tak cuba maka tak tahu.......' kihkihkih. Nak tahu lebih lanjut pasal kebaikan/keistimewaan/fungsi Meal Shakes? Klik sini >>> Nutrisi Lengkap Utk Anak2 Anda

Ok, selamat malam! ;)














No comments:

Post a Comment