Wednesday 6 March 2019

SHAKLEE BUSINESS LEADERS NATIONAL CONFERENCE 2018


Shaklee
Business Leaders
National Conference 
2018

Ya Allah! How time flies!

Baru nak update Entry Blog "2019 Business Leaders' National Conference (BLNC)", tapi baru teringat BLNC Tahun 2018 lepas belum update lagi!

Dah excited giler ni nak cerita pasal BLNC 2019, tapi terpaksa "back to the past." Bukan "Back to the Future" tau 😝 Rewind setahun punya cerita 😅

Seperti Tahun 2017 juga, BLNC 2018 ini hanyalah untuk mereka yang dah jadi "Leaders" dan memenuhi kriteria serta syarat yang telah ditetapkan untuk dipanggil menghadiri Conference Shaklee yang diadakan setiap tahun pada bulan Februari.

Alhamdulillah, buat kali kedua dan untuk Tahun Kedua BLNC diadakan, Sya masih layak untuk menghadiri Conference ini.

Haaaaa jangan main-main tau. Housewife pun ada Conference tau. Bukan cikai2 punya Company yang buat Conference ni. Shaklee kot. Yang mana Sya percaya dan yakin ramai di antara kita kenal serta tahu akan Shaklee. Sebuah Syarikat Makanan Tambahan (Supplements) atau Vitamins dari United States of America (USA) yang telah wujud sejak Tahun 1956 lagi yang kini telah pun berusia 63 Tahun.

Dan seperti biasa juga, setiap kali Conference Shaklee diadakan, setiap kali itulah kami para Leaders yang Qualified ini dapat tahu terlebih dahulu berkenaan perkara-perkara baru seperti Produk-Produk Shaklee Terbaru yang akan atau bakal dilancarkan, dipasarkan dan dijual di Malaysia serta lain-lain perkara lagi.

Tema BLNC 2018 kali ini adalah "BREAKTHROUGH." Kalau tahun lepas, temanya adalah "BUILT TO LAST." 

Apa maksud "BREAKTHROUGH" ni?

Bersesuaian dengan Pelancaran Set Penjagaan Kulit (Skin Care Set) Terbaru daripada Shaklee iaitu "YOUTH COMPLEX."

Kalau sebelum ni VIVIX menjadi REVOLUTIONARY BREAKTHROUGH untuk ANTI-AGING di PERINGKAT SEL, kini YOUTH COMPLEX pula menjadi REVOLUTIONARY BREAKTHROUGH di PERINGKAT KULIT!




Atas ni Email yang Sya terima daripada Shaklee Malaysia untuk jemputan ke 2018 Shaklee Business Leaders National Conference (BLNC). Perlu buat RSVP terlebih dahulu sebelum hadir.

Breakfast

Siap dapat FREE Vitamins : B-COMPLEX, CoQ-TROL PLUS dan OMEGA GUARD untuk kekal bertenaga serta fokus sepanjang BLNC berlangsung. Dapat sejurus selepas Pendaftaran.

Kebiasaannya, Shaklee akan menyediakan Sarapan (Breakfast), Makan Tengahari (Lunch) dan Minum Petang (Hi-Tea) untuk para Leaders. Dan yang paling best nya semua ini adalah PERCUMA sahaja. Malah, BLNC ini juga adalah PERCUMA. Tiada sebarang kos tersembunyi (NO HIDDEN COST) untuk BLNC ini. Kerana BLNC ini adalah tanda penghargaan dan terima kasih Shaklee kepada semua Leaders nya yang telah berjaya memenuhi kriteria dan syarat untuk ke BLNC.

Opening untuk BLNC 2018 dimulakan dengan kata-kata, ucapan dan pengenalan berkenaan YOUTH Complex daripada Mr. Roger Barnett, Chairman & CEO Shaklee Corporation. Kemudian diikuti oleh Mrs. Helen Lam, President of Shaklee Malaysia yang menerangkan berkenaan Year in Review - FY2017/18. Setersunya Mrs. Wong Ee Ling, Vice President (VP) of Marketing of Shaklee Malaysia yang berkongsi mengenai New Product Launches, Solution Set Selling dan Gift for all Attendees. Juga dijemput Mr. Les Wong yang merupakan VP of Global Regulatory Affairs yang berkongsi mengenai "SHAKLEE PURE PERFORMANCE TEAM" atau "ATLET SHAKLEE PURE PERFORMANCE."

Mr. Roger Barnett, Chairman & CEO Shaklee Corporation

Mr. Roger Barnett, Chairman & CEO Shaklee Corporation

 Year in Review - FY2017/18
by
Mrs. Helen Lam, President of Shaklee Malaysia

New Product Launches
by
Mrs. Wong Ee Ling, Vice President (VP) of Marketing of Shaklee Malaysia

Yang BB Cream YOUTH ni tak jadi bawa masuk Malaysia atas sebab cair kalau sampai Malaysia nanti. Macam tu lah yang Sya faham. Untuk Eye Cream, boleh beli dan cuba RESTORING EYE TREATMENT YOUTH. Dan insyaallah tahun ni YOUTH Clarifying Mask dan YOUTH Purifying Mask pula masuk Malaysia. Tak sabau!

Solution Set Selling
by
Mrs. Wong Ee Ling, Vice President (VP) of Marketing of Shaklee Malaysia

Zinc Complex masuk Malaysia semula setelah sekian lama out of stock! Excited kami bila dapat tahu dan dengar masa ni. Hehe. Double triple excited bila kami diberitahu oleh Mrs. Wong Ee Ling yang Shaklee akan beri kami sekaki Payung YOUTH secara PERCUMA! Salah satu saat yang dinanti-nantikan oleh semua yang hadir - Special gift from Shaklee. Hahahahaha.. 😂


An announcement for gift from Shaklee for all Attendees or Leaders
by
Mrs. Wong Ee Ling, Vice President (VP) of Marketing of Shaklee Malaysia

Shaklee Pure Performance Winter Athletes - Julian Yee
by
Mr. Les Wong, VP of Global Regulatory Affairs

Lunch

Di sebelah petang pula, ada "THE SCIENCE OF YOUTH FORUM" yang menampilkan Chris Kyrou (VP Beauty Research & Development), Virginie Descamps (Global Lead Beauty) dan Wong Ee Ling (VP of Marketing).

THE SCIENCE OF YOUTH FORUM

Bawah ni pula sebahagian Testimoni Pengguna YOUTH Complex yang terdiri daripada barisan Master Coordinators Shaklee (Higher Rank in Shaklee) yang telah diberikan YOUTH Complex secara percuma oleh Shaklee sebulan sebelum BLNC 2018 ini diadakan kalau tak silap.

Testimoni YOUTH Complex

Testimoni YOUTH Complex

Testimoni YOUTH Complex

Testimoni YOUTH Complex

Testimoni YOUTH Complex

Testimoni YOUTH Complex

Fuh! Lagi tak sabar jadinya nak beli, grab dan try YOUTH Complex dekat diri sendiri cepat-cepat lepas tengok semua Testimoni masa ni.

Berakhir je BLNC 2018 ni, kami cepat-cepat keluar untuk dapatkan YOUTH Complex masing-masing pada harga promosi. Dan kalau tak silap Sya, setiap Leaders masa ni diberikan 2 quota sahaja untuk grab YOUTH Complex ni. So, masa ni Sya sempat grab untuk diri Sya sendiri dan seorang lagi anak buah (Downline Shaklee) Sya.

Sya tak ada gambar sendiri masa beli YOUTH Complex ni. Makanya pinjamlah gambar Master Ainul Shahrazad (MAS) dan Suami beliau yang excited berjaya grab YOUTH Complex. Hahahahaha..

Master Ainul Shahrazad (MAS), Founder Project TWB bersama Suami beliau Master Mohd Dzuha

Tapi, disebabkan YOUTH Complex ni fresh from the oven makanya pihak Shaklee Malaysia berikan 1 lagi quota tambahan untuk para Leaders selepas itu. Best kan jadi Leaders macam kami ni? Selalu menjadi keutamaan dan merasa pelbagai benefits dan privilege daripada Shaklee dahulu berbanding orang lain. Hehe. So, untuk anak-anak buah Sya, yang mana masih belum ada Rank, fight lah untuk Rank Up Supervisor (SV).

Sebab once korang dah ada Rank, korang juga berpeluang untuk menikmati segala kelebihan daripada Shaklee selain dari menikmati Cash Bonus yang lebih banyak, besar dan tinggi serta berpeluang untuk dapatkan Car Bonus dan start collect Conference Point (CP) atau Point Melancong secara PERCUMA dan MEWAH bersama Shaklee!

Cycle baru Shaklee Insyaallah Shaklee akan bawa kita ke Switzerland atau Umrah (International Trip) dan Seoul, South Korea (Regional Trip).

At YOUTH Corner

Masa ni Age Defense Moisturizer SPF 50 YOUTH masih belum mendarat di Malaysia. Jadi, Shaklee gunakan temporary tube untuk isi Moisturizer ni.

At YOUTH Corner


Hi-Tea

Hi-Tea

Ada juga Corner untuk check keadaan kulit muka kita tau. Pun PERCUMA je. 

Skin Check

My Husband

Untung sangat Suami Sya kan? Hihi. Boleh dapat semua benefits dan privilege from Shaklee asbab masa awal-awal Sya daftar Shaklee, Sya letak sekali nama Suami Sya.

With My Sisters
From Right : Master Athirah, Master Ainul Shahrazad (MAS), Supervisor (SV) Siti Nazihah and Me, Senior Supervisor (SR. SV)

TWB Leaders

Dah dapat sikit gambaran sekitar Shaklee Business Leaders National Conference (BLNC) macam mana? Best kan? Kalau BLNC 2018 dan BLNC 2017 dah best, BLNC 2019 lagi Best, Best, Best!!! Triple B!

Stay tuned korang!

Insyaallah, Sya akan cuba update Entry Blog Sya untuk 2019 Shaklee Business Leaders' National Conference (BLNC) yang baru berlangsung bulan Ferbruari lepas pula nanti.





Siti Aisyah binti Ab Razak
Working-At-Home-Wife (WAHW)
Proud Leader to My Team Star Light Family (SLF)
ALUMNI The Walking Beauty (TWB)
Owner & Founder @ Yeoja Beauty House (YBH)
Natural Home & Mobile SPA
+6019-4570213
yaeppenyeoja@gmail.com


No comments:

Post a Comment