Friday 14 July 2017

Lecithin Shaklee : Healthy Fats You Should Not Miss!!



Lecithin dikenali sebagai pengemulsi semulajadi yang memecahkan lemak kepada molekul-molekul yang lebih kecil untuk pencernaan. Kiranya lebih mudah lemak-lemak dicerna.

Lecithin juga ditukar menjadi acetylcholine di dalam badan yang mana dapat membantu mengekalkan badan yang sihat.

Jadi, bagi anda yang berhasrat nak kurangkan berat badan atau nak kurus dengan bantuan makanan tambahan (supplement), pastikan supplement yang anda ambil tu mengandungi choline.

Berdasarkan Akademi Sains Antarabangsa (The National Academy of Sciences) Choline penting bagi anda yang nak diet sebab Lecithin ni bahan untuk larut lemak yang dipanggil phospholipid yang terdiri dari choline dan inositol yang terdapat di dalam semua sel hidup.

Phospholipid ni merupakan komponen utama sel membran yang berfungsi mengawal nutrien yang masuk dan keluar dari sel.

The Shaklee Difference

Ok, apa yang membuatkan Lecithin Shaklee berbeza dengan Lecithin lain yang ada di pasaran adalah dari segi sumber Lecithin itu sendiri.

Macam Lecithin Shaklee, sumbernya adalah dari kacang soya semulajadi. Dan kacang soya ini pula adalah kacang soya yang tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO soybeans).

Setiap kapsul Lecithin Shaklee mengandungi 530mg soya Lecithin termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin Shaklee yang dirembeskan oleh badan akan menghasilkan acetyl-kolin (acetycholine), inositol, fosforus dan lemak tidak tepu.

Insyaallah, next entry Sya akan kongsikan dengan anda semua manfaat utama atau fungsi Lecithin pula. 

Stay tuned!

No comments:

Post a Comment