Thursday 22 February 2018

Y O U T H : New Skin Care Products From Shaklee


Walaupun dah 4 bulan lebih @CTDK buat announcement mengenai kandungan pertamanya, tapi lautan manusia khususnya di Malaysia ni tetap sok sek sok sek pasal CTDK ni. Selagi belum keluarlah baby tu senang cerita still dok bergosip. Nanti dah keluar sok sek sok sek lagi. Takkan pernah habis! 

Haaaaa macam tu lah dengan YOUTH, Produk Penjagaan Kulit Muka daripada Shaklee ni! Walaupun baru 3 minggu lebih dilancarkan di Malaysia, fuh.. Asyik jadi bahan gosip je kalah Mak Cik-Mak Cik Bawang!

Insyaallah, untuk entry blog Sya kali ni.. Sya akan share dengan anda Rangkaian Penjagaan Kulit YOUTH dulu. Apa je yang ada dalam YOUTH Demo Bag yang sangat jelita dan EXCLUSIVE ni masa Sya beli di Business Leaders National Conference (BLNC) 2018 di Sunway Pyramid Convention Centre (SPCC) awal bulan hari tu! 😉 Next entry, insyaallah Sya akan share pula kandungan yang terdapat di dalam YOUTH ni 🙂

YOUTH Skin Care

1. LUMINOUS GEL OIL CLEANSER (125 ml)

Luminous Gel Oil Cleanser

2. PERFECTING SKIN TONER (177 ml)

Perfecting Skin Toner

3. YOUTH ACTIVATING SERUM (30 ml)

YOUTH Activating Serum

4. AGE DEFENSE MOISTURIZER - SPF 50 (50 ml)


Age Defense Moisturizer - SPF 50

Masa ni Age Defense Moisturizer -SPF 50 tak ada stok lagi di Malaysia. Maklumlah Shaklee ni Made in USA. Bukan produk cap Ayam atau produk kilang belakang rumah. Hehe. So, sementara tunggu stok sampai, Shaklee buat packaging macam ni dulu masa BLNC hari tu. Alhamdulillah Age Defense Moisturizer - SPF 50 selamat mendarat di rumah Sya petang semalam. Yeay! 😉

Age Defense Moisturizer - SPF 50

5. RADIANCE C+E (60 CAPSULES)


Radiance C+E

6. ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM (50 ml)


Advance Renewal Night Cream

Haish.. Belum sampai sebulan pun lagi guna YOUTH ni, Sya dah dapat kesan yang sangat positif! Mana tak jatuh chenta terus! Tengoklah niiiii..

Testimoni  sendiri menggunakan YOUTH

Garisan dekat bawah mata Sya dari 3 line, sekarang tinggal 2 line je! Pori-pori Sya pun makin kecil! Weh excited yakmat weh rasa lepas tengok result kulit muka sendiri! No wonder lah tagline YOUTH ni "Look younger longer" atau "Kekal Muda, Jelita."

Ye lah, garisan-garisan, kedutan kulit, saiz pori ni semuakan tanda-tanda penuaan kulit. 

Yang paling penting YOUTH ni SEMULAJADI, SELAMAT dan BERKESAN dengan izin Allah S.W.T. 🙂

Baaaaanyak lagi Testimoni YOUTH ni tau. Ini semua Sya akan share di entry yang lain pula. 

Lepas anda guna YOUTH ni, dunia akan memandang anda semuda anda melihat diri sendiri. Gitchuuuuu

Tapi, apa buktinya kan?

Haaaaa.. Untuk pengetahuan anda, YOUTH ni dihasilkan secara klinikal oleh pakar kulit bertaraf dunia, Indeks Usia Kulit (Skin Age Index) mengukur penampilan tanda-tanda penuaan kulit dengan data klinikal yang berasaskan fakta.
  • Kedutan Kulit
  • Tekstur Kulit
  • Saiz Pori
  • Hiperpigmentasi
  • Tona Kulit
  • Seri Kulit
  • Keanjalan
  • Kekenduran

Keputusan Klinikal Tanpa Kompromi

Anda tidak perlu lagi mengorbankan keselamatan dan ketulenan untuk keberkesanannya. Produk-produk YOUTH adalah :-
  • 100% vegan (Berasaskan tumbuhan)
  • Hipoalergenik
  • Non-Comedogenic (Tidak menyumbatkan liang pori)
  • Diuji oleh ahli dermatologi
  • Diuji oleh ahli oftamalogi
Senarai komprehensif "Free of" mengandungi lebih dari 1,500 bahan kimia berbahaya dan bahan-bahan yang boleh dipersoalkan yang anda tidak akan jumpa di dalam mana-mana produk YOUTH.

Kalau dekat US, 2,500 tau. Tapi, dekat Malaysia ni masih ada bahan kimia yang diluluskan penggunaanya walaupun di US telah diharamkan penggunaannya. Sebab tu bila YOUTH masuk je Malaysia, kita tak claim yang YOUTH ni bebas dari 2,500 bahan-bahan kimia berbahaya, tapi kita cuma claim 1,500. Pergh 1,000 tu beza!



Lagi info YOUTH yang wajib anda tahu, YOUTH ni telah menjalani 8 TAHUN PENYELIDIKAN tau. Bukan 8 hari ke, 8 bulan ke, tapi 8 years! 100% wanita telah dibuktikan secara klinikal memiliki kulit yang kelihatan lebih muda. 2/3 lebih kurang 70% pula wanita telah mengubah usia kulit mereka keapda sedekad lebih muda. Wah! Macam ni Sya 28 tahun boleh nampak macam 18 tahun lah? Ahahahah 😆

Sure anda rasa nak terus cuba YOUTH ni kan? Hehe. Sabar sabar.. Sikit masa je lagi YOUTH ni bakal dijual kepada umum. Make sure bila YOUTH ni keluar dan mula dijual bulan depan (MAC 2018), anda cepat-cepat contact Sya untuk dapatkannya okay? Insyaallah, tak menyesal punya! 😉

GOOD NEWS! 😍

Rangkaian Penjagaan Kulit YOUTH ni didatangkan dalam 3 bentuk set. So, kiranya nanti kalau anda nak try YOUTH ni, anda boleh pilih set yang bersesuaian dengan masalah kulit muka anda. Atau untuk anda terus kekal muda, jelita dan paling penting sekali sihat! 😉

1. STARTER SET (SET PERMULAAN)


YOUTH Starter Kit 

Set penjagaan kulit yang mudah dan ringkas untuk membantu menyingkirkan sel kulit mati, menghidrat, melindungi dan menyuburkan kulit anda untuk mengekalkan keremajaan.

Masa Sya join onlice class @ Group Telegram GLC under PM Laila Mukhtar kan, Nutritionist Shaklee, Miss Kiek from Penang Branch ada beritahu untuk orang yang first try, yang nak try basic step dulu atau mungkin kulit muka jenis yang berminyak ke berjerawat ke even lelaki sendiri pun boleh try Starter Kit YOUTH ni tau! Ye lah, kebiasaannya orang lelaki kan macam tak berapa nak suka benda-benda yang banyak step ni kan. Heeeee.. So, untuk Starter Kit YOUTH ni cuma ada 4 produk dan step sahaja iaitu cleanser, toner, moisturizer dan night cream.

Kulit muka yang berjerawat sebenarnya juga memerlukan SPF 50 lagi-lagi cuaca dekat Malaysia ni yang panas lit lit. Perlukan juga Night Cream. Dan Advanced Renewal Night Cream YOUTH ni kan boleh seimbangkan penghasilan minyak di permukaan muka tau.

2. RENEW AND MAINTAIN SET (SET MEMPERBAHARU DAN MENGEKALKAN)


YOUTH Renew and Maintain Set

Set penjagaan kulit yang mudah ini adalah untuk membantu mencegah dan merawat semua tanda-tanda penuaan, meningkatkan seri dan menjadikan kulit anda bertindak lebih muda.

Orang yang berusia 30-an, yang nak jaga dan maintain kan kulit muka mereka, so boleh add-on Serum dalam set ni. 

Alah, tapi kan Sya yang baru 20-an pun, Sya guna je full set. Hihi. Ye lah, 20-an pun, umur makin meningkat, bukan berkurang. Tengoklah testimoni Sya tadi. Sebenarnya dah ada dah tanda-tanda penuaan. Sebab tu Sya guna je full set. Mencegah lebih baik dari mengubati. Hehe. Cuma ada cara-cara penggunaan YOUTH ni mengikut peringkat umur. Jangan risau. Sya akan consult anda once anda dapatkan Set YOUTH Shaklee ni daripada Sya okay? ;)

3. INTENSIVE TREATMENT AND REPAIR SET (SET RAWATAN INTENSIF DAN PEMULIHAN)


YOUTH Intensive Treatment and Repair Set

Set penjagaan kulit lengkap untuk membantu menangani tanda-tanda penuaan, mengurangkan kedutan, bintik-bintik hitam penuaan serta pigmentasi, memperbaiki kerosakkan disebabkan oleh matahari, meningkatkan kecerahan dan seri wajah.

Set terakhir ni pula, orang yang berusia 50-an dan ke atas highly recommended! Sebab dalam set ni dapat juga Radiance C+E yang mana Radiance C+E ni dapat membantu merawat aging signs seperti kedutan kulit, garis-garis halus, keanjalan, kekenduran, jerawat, parut jerawat, parut dsb.

Untuk set kedua dan set ketiga ni, anda akan dapat produk yang sama. Cuma yang membezakannya adalah cara-cara penggunaan.

Ok, Sya rasa cukup setakat ni dulu. Insyaallah, Sya akan share lebih banyak lagi berkenaan YOUTH Shaklee ini di entry2 blog Sya akan datang.

Stay tuned! And thank you for your time reading my entry! ;)





Siti Aisyah binti Ab Razak
Shaklee Independent Distributor (SID) : 1034673
Proud Member of The Walking Beauty (TWB)
Founder & Owner @ Yeoja Beauty House (YBH)
Natural Home & Mobile SPA
+6019 - 457 0213
yaeppenyeoja@gmail.com 

No comments:

Post a Comment