Tuesday 11 October 2016

An Unexpected Birthday Surprise From My Husband !!

Around 15:00 - 15:30 pm, tengah2 baring dekat ruang tamu sambil online update post/status berkenaan promosi Shaklee Oktober 2016 dan sambil reply whatsapp serta pm customer dan bakal customer, tiba2 terdengar suara perempuan bagi salam.
Cepat2 bangun dan terus pergi dapur jengah dari tingkap. Nampak sorang perempuan berjalan masuk ke dalam kawasan rumah. Dekat, dekat dan semakin dekat. Huhu.. Lepas tu, beri salam for few times. Ada Honda Stream kalau tak silap color biru berhenti depan rumah.
Tertanya-tanya juga danlam hati siapa perempuan ni. Muka memang tak pernah tengok. Memang tak kenal. MPV ni pun tak pernah nampak. Sebab setakat ni, setahu Sya, tak ada pun kenalan Sya atau suami yang menaiki Honda Stream color biru ni.
Cepat2 Sya pakai tudung dan sarung cardigan. Bila pintu dah dibuka, perempuan tadi tu tanya, "Ini rumah Pn. Siti Aisyah ke?" And I said, "yeah.. Kenapa eh?" Then, she replied, "nak hantar barang.."
Barang?? Setahu Sya, Sya tak ada order apa2 barang Shaklee atau buat belian online. Ok.. Bila nampak ada sorang lagi perempuan keluar dari tempat duduk belakang pemandu dan tolong perempuan yang beri salam tadi tu angkat "barang" di boot kereta, barulah Sya tahu rupa-rupanya "barang" yang nak dihantar adalah fresh flowers beserta coklat Ferrero Rocher dan kek! Dapat agak dah siapa yang bagi. Kiriman daripada siapa lagi kalau bukan suami soleh Sya dunia akhirat sempena my birthday yesterday. Hahahah!!
Tak tahu nak rasa apa bila dapat fresh roses, Ferrero Rocher and a giant cake! Cuma terus terfikir dan tertanya-tanya bila masa suami Sya plan buat semua ni. Dan rasa macam membazir je buat semua ni lagi2 bila tengok kek yang besar gedabak tu. Sebab Sya pernah buat jugak. Sya yang buat dulu dekat suami Sya masa birthday dia bulan Januari lepas. Cuma Sya tak ada lah sampai buat delivery kek.. Itu pun dah almost RM200. Inikan pulak siap kek kan.. Besar, tinggi dan berat pulak tu keknya..
Apa2 pun, Sya tetap hargai setiap hadiah dan surprise yang suami Sya buat untuk Sya.. Terima kasih, abang untuk birthday surprise tahun ni! Kalau abang baca entry ayang ni, ayang cuma nak abang tahu yang cukuplah abang jadi seorang suami yang soleh, baik, bertanggungjawab, penyayang, penyabar, saling bertolak-ansur, memahami, menolong, jujur dan setia untuk ayang dunia akhirat :") :")
Terima kasih sebab saling menerima diri seadanya. Insyaallah, sama2 kita perbaiki kekurangan dan kelemahan diri serta rumahtangga kita. Moga Allah sentiasa melindungi, memelihara, menjaga, merahmati dan memberkati rumahtangga kita dunia akhirat. =)
Ok, disebabkan abang dah tunaikan hajat ayang untuk makan Rainboe Cheese Cake.. So, ayang masakkan special foods untuk abang malam tadi. Biasa birthday girl akan jafi macam "raja sehari" kan.. Tapi, kali ni kita ubah sikit. Kita berikan gelaran "raja sehari" buat orang yang menghargai, menjaga dan menerima kita seadanya. Kita raikan. Walaupun ada sikit rasa penat dan letih, tapi tak apa. Yang penting puas hati dapat masak untuk orang yang kita sayang kita cinta dan yang paling penting suami kita makan masakan dari air tangan kita sendiri. Lagi bersih dan sihat pulak tu ;)
♥ Ikan Kerisi Goreng Masak Sambal
♥ Sayur Warna-warni Goreng Cili Padi
♥ Telur Dadar Cheese

Oklah, nak sambung makan kek. Jangan lupa telan biji2 Lecithin untuk emulsi lemak dan memastikan lemak tidak termendap di dinding membran. Omega Guard pulak untuk bakar balik lemak2 especially lemak2 yang dah lama m3numpang dalam badan dan Alfalfa Complex untuk keluarkan semua lemak2 dalam badan melalui pembuangan air besar.

Pssatt.. Omega Guard tengah promosi bulan ni. Beli 7 botol pada harga 6 botol ATAU beli 2 botol dan dapat 5% diskaun. Harga asal termasuk GST RM144.16 Tapi, boleh dapat harga RM99 je sebotol kalau beli bulan ni. Dapat PERCUMA pillbox (kalau beli sekurang-kurangnya 2 botol) dan EXCLUSIVE consultation lagi tu.

Untuk sebarang tempahan atau belian boleh terus sms/whatsapp/ Sya di talian +6013-476 5930 okay. 

Oh, ada idea tak nak buat apa dengan Bunga2 Ros ni?? Hehe.

No comments:

Post a Comment