Friday 9 September 2016

Sebab Kenapa Perlu Memilih Shaklee Sebagai Perniagaan Sampingan Anda



CASH, CAR and CONVENTION

These three reasons could explain why you have to choose Shaklee as your part-time business or full-time business!!

Hi, assalammualaikum semua!

Actually, dah lama dah Sya nak share dengan korang semua berkenaan "benefits" yang Shaklee tawarkan dekat semua yang mendaftar sebagai ahli Shaklee.. Atau kita panggil Shaklee Independent Distributor (SID). Tapi, disebabkan sikap yang masih suka bertangguh tu, makanya bila dah dapat task daripada "Nanny" Shaklee Sya untuk tulis entry berkenaan 3C yang Shaklee offer ni, barulah terhegeh-hegeh terkedek-kedek nak kongsi. Huhu.. Tapi, due date untuk submit entry ni hari Ahad ni hoiiiii.. Hari ni dah hari Jumaat. Dah petang pula tu. Pagi2 esok nak kena gerak balik Melaka kejap sebab ada housemate time Degree dulu kahwin. Then, nak kena balik Senawang rumah mertua sebab Raya Haji tahun ni giliran beraya dengan mertua.

Inhale.. Exhale.. Huhhhhh..

Ok2. Jom kita terus ke 3C yang Shaklee offer ni.


1. CASH BONUS


Korang tahu tak, once korang dah sah menjadi ahli Shaklee.. Korang dah berpeluang untuk dapat "cash bonus" setiap pertengahan bulan tau. Ye. Pertengahan bulan. Shaklee memang akan masukkan bonus kepada setiap SID dia tengah2 bulan. Best kan? Orang lain belum gaji, kita dah gaji dulu. Paling best, kita dibayar 'gaji' dalam keadaan kita duduk di rumah sahaja. ;)

Tapi, macam mana nak pastikan kita boleh dapat bonus tu?? Haaa.. Meh sini Sya explain meh. Cukup sahaja 150 UV/Point dan ke atas untuk 1 bulan tu, korang dah LAYAK dapat bonus. Boleh refer table dekat atas tu. 150 UV ni lebih kurang RM465 yang korang kena spend untuk korang dapat 5% bonus daripada Shaklee. 

Sya bagi contoh eh.
Katakanlah korang belum mendaftar sebagai ahli Shaklee lagikan. So, korang pun cari Sya untuk daftar sebagai SID.. Cara untuk jadi SID ada 2 cara tau.

1. Membuat bayaran sebanyak RM68.90 

ATAU

2. Membuat pembelian mana2 produk Shaklee sehingga 200 UV (RM660) dan terus dapat FREE MEMBERSHIP (Dah JIMAT RM68.90) beserta CASH BACK RM30+ dan PRODUK2 Shaklee sekali.

Jujurnya kalau Sya jadi korang, Sya akan pilih yang nombor 2. Ye lah kan, kalau korang plan nak jadikan Shaklee side income atau 2nd income korang, korang sendiri kenalah cuba dulu produk2 Shaklee sebelum korang promote dekat orang lain. Rasai sendiri keberkesanan produk2 Shaklee. Then, barulah korang akan rasa lebih yakin dan bersemangat untuk share kebaikan atau kesan yang korang dapat dekat bakal customer korang. Dekat sini mungkin sedikit sebanyak dapat membantu korang untuk yakinkan lagi orang tentang produk2 Shaklee ni sebab orang lain tengok sendiri testimoni bergerak depan mata mereka. ;)

Dan kalau korang tak nak makan atau minum atau guna sekalipun produk2 Shaklee yang korang beli ni, korang boleh jual balik. Tapi, seriously rugiiiii hokay kalau korang jual tanpa korang cuba.. Korang pun dah JIMAT hampir RM100 tau sebenarnya kalau korang register dengan cara nombor 2 ni. Produk2 Shaklee setakat ni memang kesan ia memang superb! Sesuai dengan tagline ia "ALWAYS SAFE, ALWAYS WORKS, ALWAYS GREEN." Ditambah pula dengan Landmark Study, Clinical Study dan Research & Development (R&D) yang Shaklee jalankan untuk setiap produk yang dikeluarkan. Syarikat Shaklee pun dah bertapak selama 60 tahun kot.. Secara logiknya, kalau betul lah produk2 Shaklee ni tak bagus, tak berkualiti, takkan lah syarikat Shaklee mampu bertahan sampai sekarangkan.. 

Tapi, kalau korang rasa nak mendaftar sebagai SID dengan cara nombor 1 tu.. Tak ada masalah.. Korang just carilah orang untuk beli mana2 produk Shaklee sehingga uv korang tu cukup 150 uv. Senang! Macam mana nak cari orang? Haaa.. Ini Sya akan ajar nanti once korang dah sah jadi SID bawah Star Light Families (SLF) Sya. =) Korang jangan risau. Sya, family SLF, family Dreams (Group Shaklee di bawah Mummy/Direct Upline Sya) dan family Sparkle (Group Shaklee di bawah Nanny Sya) akan bantu korang step by step sampailah korang berjaya dapatkan bonus sekurang-kurangnya RM2000 tu dan ke atas. ;) Ada "support group" untuk korang belajar dan mengadu segala-galanya. Insyaallah, mereka semua ni dah macam family sendiri. Saling membantu dan boleh dipercayai.  :)


2. CAR SUBSIDY PROGRAM


Ok, untuk "car subsidy program" pula.. Syarat pertama adalah korang kena pastikan korang dah ada "rank" atau pangkat dalam Shaklee sekurang-kurangnya Supervisor (SV). Contoh, sekarang rank Sya dalam Shaklee adalah SV. Sya perlu pastikan Sya Effective Supervisor dengan Group UV (GUV) sekurang-kurangnya 2,500 GUV dan mesti efektif untuk tempoh 4 bulan berturut-turut serta memenuhi keperluan volum seperti yang dijelaskan secara terperinci dalam Shaklee Opportunity Presentation. Pasal uv, puv, guv dll ni Sya akan explain lebih terperinci once korang dah join Shaklee bawah Sya ok. Yang pasti kacanggggg je lah nak kumpul 2,500 guv tu. ;)

Shaklee National Conference (NC) 2013/2014
7 - 9 Jun 2014
Sunway Lagoon Resort & Spa

Ini bukan Sya tau. Hahahah.. Ini 'pinjam' gambar kakak Sya, Athirah. Masih ingat pangkat 'Nanny' @ nenek Shaklee yang Sya mention dekat atas tadi? Haaa.. Inilah dia 'Nanny' Shaklee Sya. Dialah kakak, dialah nenek. Kahkahkah. Memandangkan Sya belum dapat lagi "Car Bonus Achiever" ni, so Sya pinjam dulu gambar kakak. Ambil semangat dan aura dulu. Doakan Sya menyusul pula tau lepas ni. Teringin juga nak drive kereta idaman yang Shaklee bayarkan setiap bulankan.. :") :") Macam kakak Sya ni, dia memang aim Audi Q5. So, sekarang ni memang setiap bulan Shaklee akan hantar ketua Harimau untuk mengaum dekat Maybank2u kakak Sya ni setiap bulan untuk bayarkan installment Audi Q5 dia. Best kan? Duduk rumah pun boleh bawa Audi Q5. RM4,000 tak lari ni Shaklee bayarkan setiap bulan. Bergantunglah jenis kereta apa yang korang nak Shaklee bayarkan. Cuma sekarang  ni kakak Sya masih kumpul point untuk Audi Q5 dia ni. Kalau boleh, deposit pun dia nak Shaklee yang bayarkan. Siapa sangkakan. Dia yang dulunya mengambil jurusan undang-undang di universiti dulu, akhirnya berjaya membuktikan yang perniagaan Shaklee ni mampu memberi dia lebih lagi berbanding kalau dia menjadi seorang Peguam. :)


3. Convention Program

Untuk program konvensyen pula, once korang dah jadi Supervisor (SV), korang akan mula dapat mata kredit (point) untuk Program Konvensyen Shaklee seperti latihan, motivasi, pengiktirafan peribadi, keseronokan dan keriangan.

Setiap tahun, pemimpin jualan yang layak akan mendapat keistimewaan menghadiri Konvensyen Shaklee yang diadakan di dalam dan luar negara.

Dengan Shaklee, korang berpeluang untuk merasai percutian dalam dan luar negara bertaraf 5 bintang tau.

Macam tahun 2013/2014, National Conference (NC) diadakan di Sunway Resort Hotel & Spa. Dan mereka yang layak untuk local trip award time ni diberi penginapan bertaraf 5 bintang (hotel, makanan, layanan dan kejutan/hadiah yang disediakan pihak Shaklee Malaysia di atas katil bilik hotel mereka. International trip pun sama. Anyway, nak tahu hadiah apa? Pastikan korang setia dengan blog Sya dan tak tinggal walau 1 entry blog Sya okay? ;) NC 2015 tahun lepas juga diadakan di Sunway Resort Hotel & Spa. Ye lah, memandangkan Home Office (HO) Shaklee berada di bangunan Sunway Pinnacle kan. Haaa.. Ce teka time ni mereka yang layak menyertai local trip Shaklee menginap di hotel mana pula? Hehe.





Palace of The Golden Horses okayyyyy!!


Arghhhhh.. Tak sabau tau Sya nak share dengan korang semua gambar2 masa NC, local and international trip and especially gambar2 masa Sya dapat award "New Rank Achievement" (Supervisor) tahun lepas. Hihi. Insyaallah, next entry okay? :)

Ok, yang bawah ni antara percutian mewah dalam dan luar negara yang Shaklee tawarkan kepada semua pengedar sah Shaklee/SID yang telah mencapai rank sekurang-kurangnya SV dan ke atas. Macam international trip, korang boleh pilih sama ada korang nak pergi tunaikan Umrah (Umrah Ziarah Abu Dhabi, Madinah, Mekah) atau bercuti di negara lain (negara lain ini ditentukan oleh pihak Shaklee). Macam tahun lepas Shaklee bawak SID mereka yang layak ke Milan, Florence dan Rome, Italy. Tahun depan, trip ke negara matahari terbit, Jepun pula. Huh.. Siapa yang tak nak weh trip mewah 100% ditajakan?? Buat masa ni cari, kumpul dan ambil semangat kakak-kakak dan abang-abang ipar dulu. :)

 
JW MARRIOTT 
MARQUIS 
DUBAI
Hotel tertinggi di dunia

Burj Khalifa 
Struktur tertinggi di dunia
829.8m (2,722 ft)

 


Umrah Ziarah Abu Dhabi, Madinah & Mekah
International Trip 2015

Milan, Florence & Rome, Italy
International Trip 2015
(Gambar ni je bukan gambar kakak dan abang ipar Sya. Ini Sya 'pinjam' gambar salah seorang Master Coordinator Shaklee, Master Nana Macarona & Master Firdaus)


Acam? Terbakar dah? Hihi. Tunggu Sya update entry penuh pasal NC, local dan international trip Shaklee. Sya tengah taip ni pun Sya dah rasa terbakar. Huhu.. Baiklah korang join Shaklee sebelum korang rentung hangus :P

Ok, untuk international trip ni, points yang korang kena kumpul adalah sekurang-kurangnya 1070 points. Manakala, untuk local trip points yang korang mesti ada adalah 410 points. Syarat untuk melayakkan korang dapat salah satu trip ni adalah dengan memastikan korang efektif rank tersebut dalam masa 4 bulan berturut-turut sepanjang tempoh kelayakan.

Umrah Ziarah / Jepun 2017
Korang pilih ;)

Local trip untuk 2017
Local trip pun naik Cruise mewah kot..

Yang pasti lebih tinggi rank yang korang capai, lagi tinggi jumlah personal group uv (pguv) dan points untuk local/international trip yang terkumpul. 

Dan apa yang Sya boleh cakap, korang yang tak pernah merasa naik kapal terbang atau bercuti di luar negara mempunyai peluang yang BESAR sebenarnya tau bila korang join Shaklee ni. Ye lah, boleh dikatakan TIADA RISIKO lah korang join Shaklee ni. Serendah RM68.90 je (kalau korang nak join dengan cara No 2 tadi lah) korang boleh nikmati benefits semewah ni?? Macam tu juga korang yang masih menganggur tak tahu nak buat apa pada masa yang sama tiada punca atau sumber pendapatan. Shaklee is the best way!

Dan sebenarnya tanpa korang sedari, NILAI TERBESAR yang korang dapat sepanjang penglibatan korang dalam Shaklee ni adalah menolong serta membantu golongan yang mempunyai masalah kesihatan mendapatkan semula kesihatan mereka. Begitu juga dengan mereka yang berhadapan dengan masalah kewangan dan kekangan masa bersama orang2 yang tersayang tercinta seperti masa bersama anak2, suami serta keluarga. Bila korang dapat bantu orang lain pula untuk dapat dan rasai apa yang korang dah dapat, memang perasaan dia macam korang menang main Chess lah. Checkmate!! 

No comments:

Post a Comment