Monday 21 July 2014

Minyak @ Lemak Ikan? OMEGA GUARD SHAKLEE menjawab~

Bismillahirrahmannirrahim
~ Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang ~

Assalammualaikum! =)

Ok, entry saya kali ni, saya nak 'share' dgn anda semua berkenaan 'Omega-3 Fatty Acid' yg terkandung dlm setiap kapsul 'Omega Guard Shaklee.' 

Cuba anda teka minyak ikan tu sebenarnya dtg dr mana? Mesti bermacam-macam jawapan yg sedang bermain di fikiran anda kan? Hihi. Actually, it comes from 'hati ikan.' Yesss... ia adalah dr hati ikan. Tp, ikan apa? Ikan air tawar (ikan sungai) ke, ikan laut ke atau ikan bela di kolam? Haa.. itu persoalannya. 

Fyi, ikan yg Shaklee gunakan utk menghasilkan 1 kapsul Omega Guard adalah ikan dr laut dalam (deep ocean) yg mana air lautnya saaaaaangat sejuk. Antara ikan laut dalam adalah mackerel, kod, salmon, jerung, sardin, dan todak. Ikan2 ni semua memang mengandungi Omega-3 yg tinggi yg terdiri drp 'EPA' dan 'DHA' iaitu asid lemak yg sangat diperlukan oleh tubuh badan manusia yg mana tubuh badan kita tidak dapat menghasilkan asid lemak ini sendiri dan memerlukan asid lemak dr sumber makanan. Seperti mana yg kita ketahui, DHA berperanan sebagai komponen penting utk sistem saraf manusia.

Agak-agaknya lah kan, anda sanggup ke eh hari2 pergi ke laut (laut dalam tau) terjun utk dapatkan ikan2 laut dalam ni semata-mata utk dapatkan 'Omega-3 Fatty Acid' ni? Itu pun belum tentu anda boleh jumpa ikan2 ni kalau anda tidak mahir dlm menagkap ikan. Hihi.
Bukan ke lg senang kalau anda telan je 3 biji setiap hari 'Omega Guard' dr Shaklee ni. Tak payah anda bersusah-payah nak terjun tangkap semua ikan2 tu. Balik rumah nak kena siang dan masak lg.. Hihi. Jom kita tgk mcm mana rupa 'Omega Guard Shaklee' ni.



<3 KEISTIMEWAAN OMEGA GUARD SHAKLEE <3

Apa yg istimewanya Omega Guard Shaklee? Yg istimewanya adalah Omega Guard Shaklee ni memang 'pure' minyak ikan, BUKAN LEMAK IKAN. TIADA PENGAWET ATAU PERISA TIRUAN. TIDAK DICAMPUR DGN BAHAN2 KIMIA YG LAIN. 100% SEMULAJADI.

Setiap kapsul Omega Guard Shaklee mengandungi 180mg kandungan EPA dan 120mg kandungan DHA. Setiap hari kita hanya perlu mengambil 3 kapsul sahaja Omega Guard Shaklee ni. So, dlm sehari je kita dah dibekalkan dgn 540mg EPA dan 360mg DHA.
  
Selain itu, Omega Guard Shaklee ini telah melalui proses penyulingan proprietari 3 molekul bertujuan utk memastikan ketulenan dan keberkesanan minyak ikan itu sendiri. Ikan laut dalam yg digunakan ini terhindar dr pencemaran seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB (Polychlorinated biphenyl).


Perbezaan antara OMEGA GUARD SHAKLEE dgn brand lain

FUNGSI/KEBAIKAN OMEGA GUARD SHAKLEE:

a) Mengurangkan risiko sakit jantung
b) Sesuai utk pesakit Diabetes
c) Anti-radang
d) Mengurangkan simptom alahan
e) Membaiki kulit & garis halus
f) Memelihara kesihatan otak
g) Utk daya tumpuan (focus)
h) Utk perkembangan otak anak2 & penglihatan awal
(refer pd set kurus SHAKLEE)

NOTAKAKI: Bulan ni (NOVEMBER 2014) adalah BULAN PROMOSI utk OMEGA GUARD SHAKLEE tau. Kali ni anda semua ada 2 OPTIONS:
  1. Buy 6 + FREE 1 OMEGA GUARD SHAKLEE 
  2. Buy TWIN PACK of OMEGA GUARD SHAKLEE and get 5% OFF
Kalau berminat nak cuba atau repeat order, boleh sms/whatsapp no ni 013-476 5930 Roger 'dia' cepat2 utk dapatkan 'FREE GIFT' drp 'dia!' :p



#shakleesalaktinggi
#shakleesepang
#shakleeKLIA
#shakleeseluruhMalaysia












No comments:

Post a Comment