Thursday 10 July 2014

Aisyah si hyperactive! =P

Hello3 readers! =P

Ada sesiapa lagi yang belum zzzZZZ tak? Hihi. Kalau ada, boleh tak tolong saya? Bagi tips dekat saya macam mana nak bagi kelopak2 mata saya ni tertutup? Haishhhh..

Disebabkan saya tak mengantuk lagi tadi, saya pun buatlah kerja giler. Masuk 13 Ramadhan pula tiba2 saya rajin kannnn masak untuk sahur tengah2 pagi buta ni... Ahahah. xD

So, menu bersahur saya nanti adalah "IKAN CENCARU MASAK KICAP." =)



*1/2 biji bawang besar (dihiris)
*3 ulas bawang putih (dihiris)
*1/2 inci halia (dihiris)
*1 batang kulit kayu manis 
(Kalau ada bunga lawang, guna 1 bunga lawang)
*2 biji cili padi (dipotong kecil)

*Tumiskan bawang putih, halia, & kulit kayu manis
sehingga naik bau
*Letakan kicap, sos cili, & air sedikit
*Masukan bawang besar

*Masukan ikan

Siapppppp! 

Oh, sebelum tu jangan lupa goreng ikan dengan kunyit dan sedikit garam!


Saya masak sekor je ikan cencaru. Lepas tu saya potong 3. Tapi, seketul saya dah ratah dulu. Haha.. So, selamat mencuba ye! 

*Kalau ikan banyak, just lebihkan bahan2 yang dekat atas tadi tu*

Hopefully saya terjagalah jam 5 nanti. Saya dah mengantok~ 

Good night readers! Eh. Dah 2:47 a.m. so, good morning readers! Ahaks. 




2 comments:

  1. Sya guna cili kering yg dikisar superduper sedap sya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, tahu2. Sya pernah msk guna cili kering yg dah blend. Mmg lg sedap pun. Just pg td cili blend tu dah tinggal sikit sgt, tu yg tak campur sekali. Guna bahan yg ada & cukup je. Hihi.

      Delete