Monday 16 June 2014

Bengkel Nutrisi SHAKLEE di Bayview International Hotels & Resorts Melaka

Bismillahirrahmannirrahim
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang


Assalammualaikum untuk yang beragama Islam dan Hi untuk yang bukan beragama Islam. :)



Isnin 
16 Jun 2014

Pejam celik pejam celik sekejap je kan dah hari Isnin? Bagi mereka yang bekerja, mesti hari Isnin akan jadi "blues" seketika. haa..jangan fikir bukan - bukan ok. Maksud saya di sini "Monday Blues." hihi. Hari ni juga adalah hari di mana persekolahan disambung semula dan berjalan seperti biasa...

Ok2. Sebenarnya saya bukan nak bercerita pasal ni semua... :D saya sebenarnya nak 'kongsikan' dengan korang semua pasal "Bengkel Nutrisi SHAKLEE" yang saya pergi hari Sabtu (14 Jun 2014) yang lepas.

Kenapa saya nak kongsikan??? Ya Allah... seriously bengkel tu sangat2 best ok!!! Tak tahu nak gambarkan macam mana. hahah. Sebab tu lah saya menulis di sini. Biar saya gambarkan betapa bestnya dan seronoknya pergi bengkel tersebut. Bak kata orang, tak rugilah spend RM40 kalau nak dibandingkan dengan ilmu - ilmu nutrisi yang kita dapat. ;) Makan pun sodap aihhhh..




Master Ainul Shahrazad pun ada sekali ><


Untuk pengetahuan korang semua yang comel belaka ni, Bengkel Nutrisi SHAKLEE telah diadakan di Hotel Bayview, Melaka. Dengan hanya membayar RM40 sahaja, anda boleh menikmati Performance Drink dan ESP PERCUMA tau.. tapi, bukanlah setiap seorang tu dapat PD dan ESP 1 canister. Cuma anda boleh dapatkan kedua - dua tersebut untuk berapa gelas yang anda suka! Best tak? hihi.  



Gabungan mantop SPARKLE dan DREAMs. 
Yang belah kanan sekali tu, 'mummy' saya merangkap cousin saya. hihi.
Sebelah 'mummy' tu, Nadia Syakila adik - beradik SHAKLEE saya.
Yang kakak 2 orang tu daripada SPARKLE


1st time minum PD! Sodap! Rasa oren. 



Yang bestnya kan korang... siap boleh bawa masuk lagi PD dan ESP yang dah dibancuh. Memang sempoi habislah Bengkel Nutrisi SHAKLEE ni! Terbaikkkkkk!!! Anak - anak pun boleh dibawa masuk sekali. Itulah SHAKLEE! Memberi kebebasan kepada setiap orang sama ada ahli atau pun bukan ahli supaya mereka rasa bahawa berniaga SHAKLEE ni sangat enjoy dan tak ada masalah pun kalau mereka yang dah berkahwin, ada anak, tak ada orang nak jaga anaklah dll. Sepatutnya isu macam tu dah tak wujud kecuali mereka yang penuh dengan alasan! huhu..

Haa.. mesti korang tertanya - tanyakan dengan siapa kitaorang menuntut? hihi. Ok, ada 2 orang 'speaker' yang berkongsi berkenaan nutrisi SHAKLEE ni.


1. Puan Siti Sarah
Pakar Nutrisi SHAKLEE (HQ)



2.   Charlotte Lok 
B.sc (hons) Food SC & Nutrition (UMS) 
Pakar Nutrisi SHAKLEE (JB)



Antara produk - produk yang dikongsikan dan dibincangkan adalah seperti berikut:-

  1. PHYTOCOL-ST
  2. COQHEALTH
  3. VIVIX
  4. SHAKLEE COLLAGEN POWDER
  5. AJHT
  6. ESP 
  7. MEAL SHAKES
  8. PD
  9. NUTRIFERON
  10. CAROTOMAX
  11. SR VITA-C PLUS
  12. VITA-E COMPLEX
  13. VITA-LEA IRON FORMULA
  14. B-COMPLEX
  15. GLA COMPLEX
  16. OMEGA GUARD 
  17. LECITHIN 
  18. OSTEMATRIX
  19. DTX COMPLEX 
  20. ALFALFA COMPLEX
  21. HERB-LAX
  22. GARLIC COMPLEX
  23. PEPPERMINT-GINGER PLUS
  24. ZINC COMPLEX
  25. CINCH SHAKE & CINCH TEA
  26. GET CLEAN WATER




Dalam buku ni ada 26 suplemen/produk SHAKLEE. 
Dah macam buku budak sekolah dah bila kena isi - isi tempat kosong. 
hihi



Korang nak tahu tak, bukan setakat belajar secara 'formal' (duduk, lihat, dengar, tulis) semata, tapi diselang - selikan dengan macam - macam aktiviti! 



Eksperimen VITA-LEA IRON FORMULA dijalankan. 
Lebih kurang 1 minit VITA-LEA larut dalam air!


Cinch Tea PERCUMA~
(1st time juga baru nak cuba)


Mask dari SHAKLEE Collagen Powder

Antara permainan (games) yang dijalankan:-

  • Passing beg SHAKLEE sambil lagu dimainkan. Siapa yang last dapat 'beg' tu bila lagu diberhentikan, dia kena keluar ke depan dan perkenalkan diri serta bagi tahu produk SHAKLEE apa yang pertama dia makan. Beg yang disediakan masa tu ada 2 je. Masa ni seriously kelakar sebab semua orang takut bila lagu berhenti. Tapi, rupa - rupanya rugi sangat bila takut sebab 2 orang yang last dapat beg tu akhirnya dihadiahkan dengan beg tersebut. Rugiiiiii tetiba rasa! Baru menyesal masing2! haha..
  • 'Game' seterusnya pula, kitaorang kena buat cabutan yang mana cabutan tu terkandung info - info pasal produk SHAKLEE. Lepas tu, kitaorang diarahkan untuk pergi ke kumpulan produk tersebut. Macam saya, saya dapat No. 5 iaitu 'menyokong kesihatan jantung.' Suplemen untuk jantung apa korang dalam SHAKLEE? hihi. Semestinya lah OMEGA GUARD! Jadi, kumpulan suplemen saya adalah OMEGA GUARD. ;)







Dalam masa 10 minit setiap kumpulan kena siapkan 'poster' kumpulan masing - masing dengan produk masing - masing. Lepas tu setiap kumpulan kena bentangkan dekat atas pentas... huhu.. best2! Secara tak langsung boleh 'up' kan keyakinan diri! 



Inilah kumpulan OMEGA GUARD! ;)
Yang tepi sebelah kanan tu dari Sabah tau..



Ok lah korang, saya rasa setakat ni dulu yang saya dapat kongsikan dengan korang semua . . Entry ni bukan khas untuk SID sahaja tau, tapi terbuka kepada semua yang membaca... huhu.. 

Kalau berminat untuk menjadi "ahli keluarga" SHAKLEE atau perlukan produk - produk SHAKLEE atau penjelasan berkenaan SHAKLEE, senang cerita apa - apa sahaja berkenaan SHAKLEE bolehlah tinggalkan komen anda di bawah. Kalau malu, bolehlah personal sms/whatsapp/email/PM FB saya ok. ;)

Aisyah
SHAKLEE ID: 1034673
sms/whatsapp: 013 - 4765930
Email: aisyahrazak90@gmail.com
FB: Sya Syasya

Terima kasih kerana sudi singgah dan baca! 
Terima kasih SHAKLEE~
Love & Hugs

***Next entry >>> PHYTOCOL-ST SHAKLEE (Fitosterol yang membantu menghalang penyerapan kolesterol dalam salur darah***





DREAMs & SPARKLE bersama Master Ainul Shahrazad! 




I am the next! 
Mohon doa kalian ye... ;)
















2 comments:

  1. best !
    sibling, kita ambil gambar Sara dan Charlotte ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry2 lambat perasan komen. haa..amiklah. :)

      Delete