Wednesday 22 January 2020

Suri Rumah Jutawan Melalui Business Home SPA & Mobile SPA

Suri Rumah Jutawan Melalui Business Home SPA dan Mobile SPA

Betul ke Suri Rumah (Housewife) boleh berjaya, kaya dan jadi Jutawan??? Dengan Business SPA sahaja pula tu?

The answer is YES!

Sounds impossible kan?

Tapi, korang "TERPAKSA" percaya bila korang sertai Team Home SPA dan Mobile SPA di bawah Projek The Walking Beauty (TWB).

Come on guys sekarang dah masuk Tahun 2020 dah kot. Apa yang tak bolehnya? Semuanya boleh kot. Kalau dulu-dulu kita selalu dengar pasal Kereta Terbang yang akan muncul di Tahun 2020 ni kan.. Hehe. Apa lah sangat kalau setakat kita Suri Rumah ni nak jadi Jutawan kan..

Sebenarnya tak kira apa pun Business yang kita tengah buat sekarang ni semuanya ada peluang untuk berjaya. Dengan syarat mesti FOKUS, RAJIN dan KONSISTEN.

Cuma jujurnya kalau korang tanya Sya.. Sya ni jenis yang nak buat Business tu mesti nampak "Proven Results."

Maksudnya dah ada bukti orang yang berjaya dengan Business tersebut. Tapi, bukan seorang dua je ye yang dah berjaya membuatkan Sya terus buat keputusan untuk join Business tu. Biarlah ratusan orang atau pun ribuan orang yang berjaya baru Sya betul-betul percaya dan yakin.

Beberapa tahun yang lepas, sebelum Sya mula serious dengan Business Home Spa dan Mobile SPA ni.. Sya tak pernah terfikir langsung yang kerjaya Sya akan datang adalah Seorang Beautician.

Ye lah, masa belajar dulu ambil Course Office Management & Technology (OM) untuk Diploma manakala masa Degree pula ambil Course Human Resource Management (HR). Memang tak ada kaitan langsung dengan Kecantikan mahupun Kesihatan. Hahahahahah..

Tapi, semuanya mula berubah selepas Sya mula menceburkan diri dalam Industri Kecantikan dan Kesihatan pada Mei 2015.

Sebenarnya masa ni Sya tak nampak sangat pun macam mana kedua-dua skop ni (Kecantikan dan Kesihatan) boleh beri Sya Duit. Yang Sya tahu Sya suka nampak Cantik. Hehe. Pada masa yang sama Sya nak hidup Sihat. 

Sampailah akhir Tahun 2015 ke awal Tahun 2016 macam tu Sya mula aktifkan diri Sya sepenuhnya dengan Business Home SPA dan Mobile SPA ni sehingga sekarang.

Siapa Sya sebelum ni?
Hehe. Tak glamour dan famous pun. Hanya Seorang Wanita yang bergelar Isteri dan Suri Rumah sepenuh masa yang biasa-biasa sahaja. Yang sentiasa memburu peluang pekerjaan di luar sana. Haha..


Menuba nasib ketika Audition Raudhah @ TV9

Bergambar kenangan di perkarangan SRI PENTAS

Yang rasa useless giler bila duduk menumpang di rumah Mertua untuk beberapa bulan tanpa pekerjaan dan pendapatan sendiri. Ni masa awal-awal Kahwin lah.. masa awal tahun kedua perkahwinan macam tu. Sekarang dah nak masuk 7 Tahun usia perkahwinan. 

Yang rasa rendah diri dan kadang-kadang ada rasa sedih juga. Yang rasa semua benda terbatas - Nak melangkah keluar rumah pergi mana-mana terbatas, nak beli apa-apa terbatas, nak makan minum apa-apa terbatas. Semua bendalah terbatas senang cerita. Yang harapkan Nafkah daripada Suami yang baru nak stabil dalam pekerjaannya suatu ketika dahulu sahaja. Huhu..


Zaman terpaksa menumpang rumah Mertua untuk beberapa bulan sebelum pindah keluar ke rumah sewa seterusnya ke rumah beli sendiri.
Zaman pakai Tudung Sarung ala2 Fareeda. Itu pun Mama Mertua Sya yang bagi. Huhu.. Zaman pakai Baju dan Handbag yang sama tak tukar-tukar. Haha.. Zaman gaya Emak-Emak sangat walaupun masih belum ada Anak dan Umur pun baru 24 Tahun. Haha..

Sya pernah je bekerja sebelum ni. Pernah bekerja sebagai Pembantu Peribadi (Personal Assistant atau PA) di Bandar Baru Bangi. Pernah menjadi Pengurus (Manager) untuk satu jenama kosmetik juga dan pernah menjadi Seorang Guru Ganti di Sekolah Kebangsaan Bandar Baru Salak Tinggi (SK BBST).


Zaman PA cum Manager cum Model Lipstick. Hahaha..


Zaman jadi Guru Ganti atau Guru Sandaran. Umur masa ni baru 25 Tahun, tapi dah nampak macam 30 Tahun. Huhu.. Dan waktu ni setiap kali datang sekolah mesti rasa nak balik rumah cepat walaupun separuh hari je kerja.

Zaman tak ada Kereta sendiri. Zaman menumpang orang. Zaman bergantung 100% kepada Suami untuk bergerak ke mana-mana.

Tapi, bila bekerja mula lah stress sebab banyak kerja nak kena buat. Dari tak ada Migraine boleh jadi ada teruslah. Punya nak kata sakit sangat Kepala fikir pasal kerja. Lagi-lagi kalau kena submit kerja tu pada tarikh tertentu. Argh! Stress Mak macam ni nyahhhhh haha..

Itu belum masuk nak kena fikir Suami dan rumah. Belum ada Anak lagi pun dah macam ni apatah lagi kalau dah ada Anak kan.. Nak kena fikir pasal Anak pula. Siapa nak jaga? Nak hantar mana? Kos hantar Anak, keselamatan Anak dsb. Diri sendiri tak payah cakaplah.. Jangan berangan dan mimpi nak ada Me Time ke apa.  Haha..

Bila dah mula aktif dengan Business Home SPA dan Mobile SPA ni.. Dah mula dapat hasil.. Setanding dan melebihi Gaji ketika bekerja.. Hilanglah segala tekanan, letih dan penat. Dapat semula masa yang lebih banyak dan berkualiti bersama Suami di samping kehidupan rumahtangga pun semakin baik.

Yang pasti tak ada lagi dah perasaan merendah diri tak bertempat, sedih, malu dan segan. Dan yang paling best nak buat apa sekarang pun dah tak terbatas bila dah mula ada pendapatan sendiri! Dah tak risau dan takut lagi kalau orang kata Sya asyik guna Duit Suami untuk dapatkan apa yang Sya nak.

Because I'm not an ordinary Housewife anymore, but I'm an EXTRAORDINARY HOUSEWIFE!

Yang berimpian besar dan ada matlamat, perancangan serta sasaran di dalam hidup. Hehe.


Cuba teka mana satu Sya? HAHA!
Masa ni sekolah menengah lagi. Pergi Cameron Highlands dengan Family, tapi fe feeling macam dekat oversea!  Kan dah kata Sya ni berimpian besar? Hehe. Haish rupanya dari zaman sekolah lagi Sya dah ada impian untuk ke luar negara.

Geng Suri Rumah yang bercuti ke Perth, Western Australia pada Julai 2016.
See? Suri Rumah, tapi masih boleh berjalan-jalan di luar negara!

Geng Suri Rumah yang bercuti ke Maldives September 2017

Geng Suri Rumah yang bercuti ke Melbourne Mac 2018

Geng Suri Rumah yang bercuti ke Dubai, United Arab Emirates (UAE) baru-baru ini - Disember 2019

Burj Khalifa 124th Floor Open Deck

Burj Khalifa 124th Floor / Level 

TWB @ Burj Al-Arab : A luxury hotel and the tallest hotels in the world.

TWB @ Sheikh Zayed Grand Mosque Center, Abu Dhabi.

Mobile SPA Sya di Bandar Baru Bangi. Fuh sekali service je dah boleh dapat cash RM138. Kalau 10X dah RM1380 beb! Best ke best?

Ni pula masa baru balik dari Bukit Changgang, Banting untuk service Facial. Sekali Facial campur dengan produk dapatlah Cash RM461

Alhamdulillah officially ada Kereta sendiri pada Tahun 2018. Selepas 2 tahun lebih aktif dengan Business Home SPA dan Mobile SPA.

Ok lah asyik tengok results Sya je. Jom kita tengok results Geng-Geng Home SPA and Mobile SPA TWB yang lain pula.

Cash hasil dari Service Mobile SPA. Dia ni pun Suri Rumah sepenuh masa tau!

Ni lagi gempak! Suri Rumah sepenuh masa tapi boleh beli Kereta Audi atas nama sendiri pada usia 30 Tahun! Beli rumah siap.

Rumah Founder Project TWB, Master Ainul Shahrazad (MAS) yang bernilai RM1.3 Juta dibeli 100% atas namanya sendiri without joining name with her Husband. Fuh!
MAS dulu seorang Engineer ye semua. Sekarang Full Time Housewife. A Working At Home Wife and Mom.

Berpeluang untuk mendapatkan Live Coaching bersama MAS di Small Office Home Office (SOHO) nya baru-baru ini

Ok, berbalik pada main topic kita tadi.

Bolehkah Seorang Suri Rumah bergelar Jutawan?

Jawapan Sya :-

INSYAALLAH BOLEH!

Jika korang join Team TWB yang sangat happening, positive, supportive dan paling penting proven dari segi earning cash serta bank documentation!

So guys what are you waiting for?

Time wait for no one!

Hubungi :-
Puan Siti Aisyah binti Hj. Ab Razak
Certified Beautician and Trainer The Walking Beauty (TWB)
Founder and Owner Yeoja Beauty House (YBH)
Natural Home SPA & Mobile SPA
+6019-4570213
yaeppenyeoja@gmail.com / aisyahrazak90@gmail.com

No comments:

Post a Comment