Thursday 12 April 2018

Buat Duit Dengan Mobile Spa

Buat Duit Dengan Mobile Spa

Hi, Assalammualaikum!

Mungkin masih ada dalam kalangan pembaca blog Sya ni yang masih tak tahu atau kurang pasti apa yang dimaksudkan dengan "Mobile Spa."

Ayat mudahnya Mobile Spa ni merupakan sebuah Spa yang dijalankan secara bergerak. Maksudnya Spa TANPA premis. TANPA kedai. TANPA bangunan. 

Sebagai contoh, Beauty Expert atau Beautician akan datang ke rumah atau tempat customer tak kiralah datang ke rumah ke pejabat ke hotel ke dll untuk memberikan perkhidmatan (service) yang berkaitan dengan kecantikan muka seperti Facial Treatment, Spa cantik tangan dan kaki (Hand & Foot Spa), kecantikan kuku tangan (manicure), kecantikan kuku kaki (pedicure) dsb.

Berbeza pula dengan "Home Spa" yang mana customer perlu datang sendiri ke rumah atau tempat Beautician.

Jelas setakat ni?

Ok, sebenarnya entry blog Sya kali ni lebih tertumpu kepada adik-adik lepasan SPM. But, why? Sebab kebiasaanya kan mereka ini tak buat apa-apakan sementara tunggu keputusan SPM keluar.. Dan sementara menunggu tawaran dari mana-mana IPTA atau IPTS bagi yang nak sambung belajarlah.

But, at the same time mereka ni bosan sebenarnya duduk di rumah lagi-lagi tanpa duit!  Betul tak adik-adik? It's ok hakak feel you dikkkkk.. Remaja biasalah kan? Akak pun pernah melalui zaman remaja dulu macam korang.

Kalau tengok dekat shopping complex fuh melambak lepasan SPM yang bekerja. Most of them jadi Sales Girl atau Sales Boy (ada ke Sales Boy eh?) atau kerja di tempat-tempat makan seperti Mcdonals, KFC, Pizza Hut, Kenny Rogers, Sushi King, Subway dsb.

Semuanya sebab apa? Sebab bosan duduk di rumah, nak ada duit sendiri lagi-lagi untuk digunakan masa sambung belajar nanti dan untuk isi masa lapang yang ada. Betul betul betul??? 

Ok, tapiiiii APA NAK BUAT LEPAS SPM?

Mobile Spa lah dik..... Kenapa Mobile Spa? Sebab Mobile Spa ni perniagaan (business) yang mudah di dunia!

Duduk je dekat rumah. Tak perlu rushing atau berkerjaran nak bersiap pergi kerja. Tak perlu risau terlambat bangun nak masuk kerja ke terlambat punch card ke tak ada kenderaan ke kena arah buat itu ini dengan boss lah pekerja senior lah dll. Sebab semuanya hanya dari rumah!

Yang perlu hanya buat online marketing je untuk cari customer Spa melalui handphone atau laptop atau desktop! Jangan risaulah kalau tak reti marketing. Hakak boleh tunjuk ajau lerrrrr.. Hihi. Yang tak minat atau tak suka marketing pun terus boleh jatuh cinta tau!

Ni adik-adik cuba klik tulisan color merah hati sebelah ni kalau nak tahu lebih lanjut mengenai business Mobile Spa yang akak pumpang2 ni : Kelas atau Kursus Spa Termurah dan Terhebat di Malaysia setakat ini di bawah Projek The Walking Beauty (TWB).

Oh, by the way sebelum akak terlupa. We are "Spa Shaklee TWB." Why Shaklee? Sebab kita running Spa kita seeeeemua guna produk Shaklee yang 💯% NATURAL, SAFE, WORKS, GREEN and QUALITY ❤️❤️❤️❤️❤️

Haih dik nonnnnn hakak ni kan kalau jadi awak awak semua memang tak fikir panjang lagi dah. Tak berkira-kira dengan diri sendiri lagi dah. Paling tak pun duit gaji hasil kerja jadi Sales Girl atau kerja dekat Fast Food Restaurants tu akak asingkan sikit untuk belajar SPA Shaklee TWB ni untuk dapat duit kepok2.

Kepok2 lah kan.. Tengok macam adik kita ni haaaaa.. 



Baru lepas SPM. Terus join Mobile Spa Shaklee TWB. Fuhhhhh kachinggggg kachinggggg ler nampaknya bila dia masuk kolej atau universiti nanti~~ Dia NAMPAK PELUANG BUAT DUIT DENGAN MOBILE SPA dah. Habis lepas ni semua students, lecturers dan staffs serah muka untuk facial dengan dia. Hihi.





Siti Aisyah binti Ab Razak
Shaklee Independent Distributor (SID) : 1034673
Proud Member of The Walking Beauty (TWB)
Founder & Owner @ Yeoja Beauty House (YBH)
Natural Home & Mobile SPA
+6019 - 457 0213
yaeppenyeoja@gmail.com


No comments:

Post a Comment