Friday 30 March 2018

SAAT MAGIKA BERSAMA TWB



SAAT MAGIKA BERSAMA TWB .....

Telah menghujani bumi Malaysia.. Hehe. Semua Ahli atau Beautician The Walking Beauty (TWB) masing-masing update blog kongsikan kisah Magika mereka sepanjang penglibatan mereka di dalam TWB..

Suatu ketika dahulu (Tahun 2010) sebuah filem muzikal fantasi yang diberi nama Magika melanda Malaysia. Walaupun kami Magika, namun Magika TWB adalah sebuah kisah Magika di dunia realiti.

Dan pastinya setiap daripada kami mempunyai kisah Magika tersendiri. Tapi, apa pula kisah Magika Sya di dalam TWB ye??

Jom ikuti SAAT MAGIKA SYA BERSAMA TWB!

Sya mula join TWB pada 8 Mei 2015. Ye, TWB dah lama wujud. Dah hampir 3 tahun dah. Dan Sya antara student atau trainee terawal to be exact pelajar pertama yang join TWB.

Masa ni tak terfikir pun lagi yang TWB akan jadi fenomena macam sekarang ni.. Yang Sya tahu bila Founder Project TWB, Puan Ainul Shahrazad atau Master Ainul Shahrazad (MAS) came out dengan idea SPA Bergerak Tanpa Kedai (Home and Mobile SPA) ni.. Sya tanpa fikir panjang terus invest RM750 untuk join Projek TWB ni. Ni harga Pakej Training SPA TWB masa awal-awal dulu. 

RM750 ni pun untuk dapatkan Skin Care Product Nutriwhite Shaklee yang akan digunakan di dalam service SPA (Sekarang ganti dengan Skin Care baru nama YOUTH). Ilmu dan peralatan SPA masa ni semua free. Bayangkan lah ilmu Full Facial Treatment yang Founder TWB pergi class belajar tu berharga RM500 - RM2000 kau! Ilmu facial je tau TANPA produk dan peralatan SPA. Tapi, kami dapat free je. Oh, ye dan model yang nak di facial kan masa tu pun minta bibik (maid) Founder Projek tadah muka. Kenangan sungguh! 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Lulusan Diploma in Office Management & Technology (OM) dan Degree in Human Resource Management (HR) ni selalu dipandang rendah serta dibanding-bandingkan hanya kerana memilih untuk bekerja dari rumah. 

Bukan setakat itu, ada juga yang mengatakan bahawa Sya ni hanya menghabiskan duit gaji suami Sya yang Engineer tu. Aduhduhduh.. Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku~ (Sila baca dalam versi nyanyian Cita Citata) 😜

Takkan nak cerita details kottttt pasal financial dan kisah rumahtangga kami kepada umum pulakan.. Huhu.. 

Kalau kau manusia yang normal yang waras.. Confirm kau akan terasa walau sekecil hama. Cuma lepas tu pilihan kau lah nak pilih untuk terus bersedih menangis sampai 7 tempayan air mata darah atau kau nak BANGKIT!! 

Buktikan dekat mereka ni bahawa kau tak mengempeng duit suami kau semata selain dari nafkah, amanah dan tanggungjawab yang memang wajib suami kau berikan, jalankan serta tunaikan tu. 

IF YOU BELIEVE IN YOURSELF THINGS ARE POSSIBLE. PROVE THE NAYSAYERS WRONG AND MAKE IT HAPPEN!

Wah.. Semangat tak Sya? Wajiblah semangat! Kita perempuan jangan pamerkan sangat yang kita ni lemah walau fitrahnya perempuan itu lemah dan perlu dilindungi. Kita juga punya hati dan perasaan. Dah tiba masanya kita BANGKIT untuk pastikan kita menjadi seorang wanita yang sentiasa CANTIK, BERDUIT, BERANI, BERKEYAKINAN, KUAT dan SIHAT dalam satu masa! Soal hati dan perasaan? Rasa sedih, kecil hati atau terasa hati? Buat kita nak balas tahi kalau orang beri kita tahikan? We have Allah. Allahuakbar! Allah Maha Besar. What I can say is we do the best. Allah does the rest 🙂

Maka bermulalah SAAT MAGIKA BERSAMA TWB Sya..

Habis transform 360° diri ni lepas join TWB! Hihi. Mana taknya.. Perempuan yang dipandang rendah dan dibanding-bandingkan ni lah yang boleh serta mampu berikan duit belanja bulanan kepada ibu ayah.. Perempuan yang dipandang rendah dan dibanding-bandingkan ni lah yang setiap tahun berikan Angpau Raya tanpa miss dekat family (parents, parents-in-law, adik-adik yang masih belajar dan anak-anak buah). Perempuan yang dipandang rendah dan dibanding-bandingkan ni lah yang ada sahaja surprise untuk birthday dan Wedding Anniversary buat suaminya.. Perempuan yang dipandang rendah dan dibanding-bandingkan ni lah yang selalu terbang ke luar negara setiap tahun.. Perempuan yang dipandang rendah dan dibanding-bandingkan ni lah yang sentiasa ada masa untuk suami.. Yang sentiasa menguruskan rumahtangga dengan baik dan sempurna di kaca mata sendiri dan suami..

Dan ye! Semua ni Sya guna duit 100% hasil SPA TWB. Magik takkkkk.. Duduk rumah pun boleh dapat sama macam orang bekerja. Hihi. 5 penjuru income wehhhhh bila join TWB niiiii.. Mahu tak masyukkkkk 😝

Oh, by the way Sya ni kan suka gila okkkkk jenjalan negara orang! Suka gilaaaaa!! Hahahah.. Tapi, itulah. Banyak duit weh nak guna kalau nak travel niiiii. Tapi, apa ada hal. Ada 5 penjuru income kannnnn.. Founder Project TWB pula memang sejenis kaki travel. Habis beliau came out dengan Annual Trip TWB ke luar negara pula. Yang best nya ahaiiiii trip bertaraf 5 Bintang pada kos yang very affordable!

Annual Trip TWB :-
2015 - Melbourne, Australia
2016 - Perth, Western Australia
2017 - Maldives
2018 - Paris (End of December insyaallah)

Melbourne 2015

Perth, Western Australia 2016

Maldives 2017

Dan baru-baru ni Sya baru je balik dari Melbourne. 

Merlo Coffee
Queen Victoria Market
Melbourne

Business Home and Mobile SPA TWB adalah business yang ada masa depan. Ianya BUKAN business SPA semata-mata. Percayalah! 

TWB is beyond Home and Mobile SPA, it's beyond business.

It's "Build To Last" Business! Business yang boleh diwariskan kepada anak cucu keturunan kita..

Ianya bukan business biasa-biasa, ianya business LUAR BIASA!

Sebab tu sangat rugi sekiranya anda sudah jalankan business Mobile SPA, tapi anda gerak sendirian.

Anda perlu join Team TWB agar anda terus sustain dalam business yang anda PASSION.

TWB is also beyond money semata-mata, TWB is actually giving the VALUE in life!! 

Kerana annual trip inilah kami dah bagai air dicincang tak akan putus. Betapa eratnya ukhuwah antara kami. Walau baru saling mengenali di airport 😂 Magik takkkkk.. 🤩 Inilah ia SAAT MAGIKA BERSAMA TWB Sya .....





Siti Aisyah binti Ab Razak
Shaklee Independent Distributor (SID) : 1034673
Proud Member of The Walking Beauty (TWB)
Founder & Owner @ Yeoja Beauty House (YBH)
Natural Home & Mobile SPA
+6019 - 457 0213
yaeppenyeoja@gmail.com

13 comments:

  1. Akan ku warisi semangatmu Mommy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 💪🏻💪🏻 I believe one fine day U'll be a great Leader to ur team!

      IF YOU BELIEVE IN YOURSELF THINGS ARE POSSIBLE. PROVE THE NAYSAYERS WRONG AND MAKE IT HAPPEN!

      All the best & good luck! 😉

      Delete
  2. bestnyaaa baca...i followww mummy..

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Terima kasih, Kak Hanim! ☺️ Nanti Sya jenjalan blog akak plk ye 😉

      Delete
  4. Replies
    1. Terima kasih, Hannan! ☺️ Nanti Sya jenjalan blog Hannan plk ye 😉

      Delete