Monday 2 March 2015

Our 2nd Anniversary @ Lost World of Tambun, Perak~~~

Bismillahirrahmannirrahim
~ Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang ~



Assalammualaikum semua! 


Wahhh... Dah masuk bulan 3 dah rupanya untuk tahun 2015.. How time flies! 


Actually, my anniversary dah lepas.. It was last month, 9 Februari 2015. Tapi, baru hari ni Sya berkesempatan nak update.. Ok, tak naklah berceloteh panjang2.. Hihi. Meh Sya kongsikan dengan anda semua kenapa Tambun menjadi destinasi untuk Sya dan suami celebrate our "2nd Anniversary"... ;)


Kebetulan ada wedding one of my close friend di Kamunting, Perak.. Wedding kawan Sya tu 7 Februari (Sabtu). So, dah alang2 dekat Perak.. Sya dan suami pun plan lah untuk celebrate our anniversary dekat Perak je.. 


Disebabkan kami berdua tak pernah lagi pergi ke Tambun, so kami pun terfikirlah untuk ke sana bagi meraikan anniversary kami.. Dah alang2 dekat Perak kan.. Walaupun Sya ni pernah belajar di Perak selama 2 tahun setengah, tapi tak pernah pun bercuti di Tambun.. -_-


Few days before (5 Februari) kami ke Tambun, suami Sya buat online booking di Agoda. We have decided untuk stay di Tambun selama 3 hari 2 malam.. Total untuk 3D2N ni adalah RM439.90. Kami memilih room type jenis "Exotic." Actually, harga untuk bilik "Exotic" ni RM5,00+. Tapi, sebab kami booking di Agoda, so itulah dapat harga RM439.90.. Jimat dekat RM60+ jugalah.. 


Booking Tips : Survey harga2 bilik yang ada di website2 seperti Agoda, Trivago, TripAdvisor dll.


Selain "Exotic" ada few types of room lagi :

1) Super Suite (MYR1,200.00+)




 2) Premiere Suite (MYR1,000.00+)




3) Executive Suite (MYR900.00+)




4) Deluxe Suite (MYR800.00+)




5) Classical Room (MYR600.00+)




6) Exotic Room (MYR500.00+)





Kami memilih "Exotic Room" disebabkan bilik2 yang lain semuanya besar2 (sesuai kalau bercuti dengan keluarga).. Lagi pun, kalau tak silap Sya lah kan, time suami Sya book tu.. Room yang available hanya "Exotic Room" dengan lagi satu apa entah. Tak ingat. Lol.


Kami gerak dari rumah kawan Sya tu pukul 3:30 petang macam tu dan sampai di Tambun around 5:30 petang.. Almost 2 hours jugalah perjalanan.. Tambun ni terletak di ibu negeri Perak iaitu Ipoh.


Macam biasalah, kalau sampai je hotel of course kita akan check in dulukan.. So, suami Sya yang turun pergi check in dan Sya duduk dalam kereta time tu.. Heee... Bukan Sya tak nak turun sama2 dengan suami Sya.. Tapi, sebab kami parking kereta sekejap betul2 di depan sliding door di pintu utama.. Penjaga Hotel Lost World ni yang minta kami parking sekejap di sini untuk memudahkan kami check in.. 


Lepas dah dapat kad untuk access ke bilik kami, Sya naik ke bilik dulu bawa barang2.. Tapi, bukan Sya pun yang bawa barang2 tu semua.. Sya bawa handbag je.. Hihi. Staff di Tambun yang tolong angkatkan barang2 Sya dan suami.. Staff2 Hotel Lost World ni sangat friendly dan helpful. 5 stars for their service! Hikhikhik. Suami Sya time ni pergi cari parking.. 


Andddddd..


Perempuankan.. Sinonim dengan "habit" yang suka ambil gambar2 bila dah masuk bilik hotel.. :p 


Bukan apa, kenangan tu! So, enjoy watching! ;)



Our bathroom
Hihi!





Bau kedai lagi kasut Onitsuka Tiger tu! 
Hadiah Sya untuk suami Sya time birthday dia 27 Januari lepas.. Hihi.

Pakaian kami sepanjang 3D2N~
Nutriferon Shaklee dan "askar2" kami yang lain WAJIB bawa bercuti sekali hokehhh... xD

Time zzz kami rapatkan katil! Upsss... ><

The Star tidak dapat dipisahkan lagi dengan incik acuben Sya! 
Sob3! Ngehhh~~~

Directory?

Wow.. Siap ada "Valentine's Day Special" gitttuuu...
Ehem.. Ehem.. Yang belum halal tu jangan nak mengada-ngada romantik eh..

Tak sempat pun nak pergi relax2 badan dan minda di Spa..



Eh! We all nak menyelit dalam gambar juga.. :P

Tadaaa... Inilah "askar2" kami yang Sya cakap dekat atas tadi tu..

NUTRIFERON - Menguatkan sistem imun dengan menggalakkan penghasilan "interferon" semulajadi dalam badan. Sebab tu Sya dan suami sihat dan bertenaga je sepanjang percutian kami! Biiznillah..

OMEGA GUARD - Memang sesuai sangat untuk kami suami isteri yang banyak makan ni.. Insyaallah, Omega membantu menurunkan kadar kolesterol.

VITAMIN E - Membekalkan Vitamin E dan selenium semulajadi yang dapat meningkatkan kesuburan. Ini suami Sya je yang makan.. Hihi.

VITAMIN C - Sya akan pastikan Sya sentiasa cantik dengan Vitamin C! :p

OSTEMATRIX - Bagus untuk tulang. Sangat membantu Sya yang banyak berjalan ni! Memang tak adalah bisa2 atau lenguh2 kaki dan seluruh badan. Biiznillah..

HERB-LAX - Si "Julap Moden." Hihi. Sangat membantu Sya dalam pelawasan setiap kali lepas melantak! Kikiki. 


Oh, lupa pula dengan "Set Optimum Health" kami. Yang ni Sya bawa sekali botol2 dia sebab pillbox Sya ni dah tak muat nak isi VITA-LEA dan B-COMPLEX! 3D2N punya bekalankan! Sob3.



Aktiviti kami sebelah malam untuk hari pertama di Tambun adalah berendam di kolam air panas / "Hot Springs."


"Hot Springs" ni start open 6:00 pm - 11:00 pm. Sya dan suami berendam dari pukul 8:30 pm sampai 10:00 pm macam tu je.. Sebab perut dah tak tahan lapar time tu! Huhu..


Sampai je bilik hotel, kami mandi bersihkan diri.. Suami Sya turun bawah sekejap untuk beli dinner kami.. Kami dinner dalam bilik hotel je disebabkan perjalanan kami dari Melaka - Perak siang tu yang memenatkan dan kami mengambil keputusan untuk tidak keluar ke mana-mana malam tu.. 


Oh, ye. Dekat bawah hotel ni ada PappaRichEXP sahaja! So, hentam sajalah labu... Dah lapar sangatkannn... Hihi. Suami Sya beli "Fried Rice." Suami Sya beli satu bekas je sebab harga "Fried Rice" ni RM16.90! Tapi, alhamdulillah kenyang walaupun kami share makan.. Ada ayam goreng seketul yang besar + telur mata. Oklah tu kan untuk RM16.90 punya harga.. Huhu..


Ok, nanti Sya sambung lagi percutian Sya dan suami sepanjang kami di Tambun di next entry ok! Sya harap entry Sya kali ni dapat beri anda sedikit informasi berkenaan Hotel Lost World of Tambun.. Kot2 lah ada yang plan nak bercuti di Tambun akan datangkan..


Thank you for reading! ;)





















No comments:

Post a Comment